SELAMAT DATANG DI WEB LOG ADEM ATI CENTER. HP. 081315312002 # JADWAL: Training MSB Diselenggarakan kembali Minggu, 18 Januari 2015 di Hotel MIKI Jl Dewi Sri 78 Kuta Bali (Utara Central Parkir)Pkl 10.30-15.30 WITA. "Rahasia Aktivasi Otak Kedua".

Selasa, 11 Juni 2013

Rumah Tangga

Setiap pasangan Rumah Tangga, pasti menginginkan kemanisan yang berpanjangan dalam rumah tangga yang dibinanya. Kesalahfahaman dan sikap toleransi antara suami isteri amat penting dalam memastikan kerukunan di dalam sesebuah rumah tangga. Berbagai macam  masalah akan timbul baik dari segi keuangan, cara kehidupan, dan sebagainya.

Tetapi setiap pasangan haruslah bersikap terbuka dan menerima segala perubahan dengan positif. Bagi mengekalkan kemanisan tersebut, anda boleh mencoba tips dari kami yang semoga bermanfaat.



1. Ciuman
Awali setiap hari dengan ciuman. Ciuman merupakan hadiah yang paling berharga untuk dihadiahkan kepada pasangan anda. Dengan ciuman anda akan merasa dihargai oleh pasangan anda.

2. Cincin perkawinan
Pakailah cincin perkawinan anda setiap saat. Anda akan merasa dekat dengan pasangan anda setiap kali melihat cincin tersebut.

3. Makan malam atau berlibur
Rancangkan makan malam atau berliburi ke tempat-tempat menarik bersama pasangan anda, sekurang-kurangnya sebulan sekali, guna merapatkan lagi hubungan anda.

4. Perubahan
Setiap mereka yang mendirikan rumah tangga pasti akan mengalami perubahan dari segi fisk dan mental. Ini karena mereka akan terikat dengan ibu bapa, isteri, anak-anak, masalah keuangan, kerja dan sebagainya. Oleh itu anda perlu menerima dengan positif perubahan tersebut.

5. Adab
Dalam menjaga keharmonian berumah tangga, anda harus beradab (menghormati) pasangan anda. Adab itu perlulah dijaga, supaya tidak menyakiti hati pasangan anda.

6. Lemah-lembut dan berbudi bahasa
Bagi kaum isteri, berlemah-lembutlah dalam perbuatan dan berbudi bahasalah dalam percakapan. Suara dan kata-kata yang lembut akan membuatkan suami anda rasa disayangi.

7. Hadiah
Berikan hadiah kepada pasangan anda sewaktu hari-hari pentingnya, seperti hari lahirnya, valentine, hari ulangtahun perkahwinan dan sebagainya. Apabila anda menghadiahkan sesuatu pada hari bermakna pasangan anda, mereka akan merasakan anda sentiasa mengingati hari tersebut.

8. Senyum 
Kata orang senyum itu sedekah, jadi tidak ada salahnya jika anda tersenyum pada pasangan anda setiap hari, bagi menyatakan rasa kasih dan sayang anda kepadanya.

9. Sentuhan 
Sentuhan boleh menyatakan perasaan anda kepada pasangan anda. Jika anda tidak dapat mengeluarkan perasaan sayang anda dengan perkataan, lakukan dengan sentuhan. Pasti pasangan anda akan memahaminya.

10. Impian
Setiap orang ada impiannya, begitu juga bagi mereka yang telah berumahtangga, pasti ada impian yang masih belum tertunai. Ceritakan impian anda kepada pasangan anda, supaya dia dapat membantu anda dalam mencapai impian tersebut.Anda pasti ingin dihargai dan menghargai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar